h1

ΣΑΠΦΩ Η ΔΕΚΑΤΗ ΜΟΥΣΑ

04/07/2013

.

sappho-coomans-cr2[1].

..

.

Σαπφῶ ἡ δεκάτη Μοῦσα

 .

 

Συκοφαντημένο, διαστρεβλωμένο καὶ μιαρὸ παρουσιάζεται τὸ θηλυκὸ πρόσωπο τῆς Ἑλληνικῆς ἀρχαιότητος. Ἡ οὐσία του ὅμως, ἡ πραγματικότητα καὶ ἡ ἀλήθεια,  βρίσκονται ἐκ διαμέτρου ἀντίθετα.

,

Ἡ Σαπφῶ ὑπῆρξε μία ἀπὸ τὶς σημαντικότερες μορφὲς τῆς ἀρχαίας λυρικῆς ποιήσεως μαζὺ μὲ τὸν Ἀλκαῖο. Φαίνεται πὼς ἀγαποῦσε ἰδιαίτερα τὴ μουσικὴ καὶ κάθε ὀμορφιᾶ.

Πολλοὶ τὴν ἔχουν ἀποκαλέσει «δεκάτη μοῦσα» ἤ καὶ «θνητὴ μοῦσα» (τῆς λυρικῆς καὶ τῆς ἐρωτικῆς ποιήσεως) ἐνῶ ὁ Πλάτων τὴν ἔχει ἀποκαλέσει «σοφὴ».

,

Τὸ 380 μ.Χ. ὁ Γρηγόριος ὁ Ναζιανζηνὸς διέταξε γιὰ πρώτη φορὰ νὰ καίγονται τὰ ποιήματα τῆς Σαπφοῦς. Στὴ συνέχεια τὸ 1073, οἱ ἐκκλησιαστικὲς ἀρχὲς τοῦ Βυζαντίου καὶ τῆς Ρώμης, διέταξαν νὰ καοῦν ὅλα τὰ βιβλία ποὺ εἶχαν ἀπομείνει μὲ ἐρωτικὰ ποιήματα τῆς Σαπφοῦς, μὲ συνέπεια τὰ ἐλάχιστα ἀποσπάσματα ποὺ σώζονται σήμερα νὰ καλύπτουν ἕνα πολὺ μικρὸ ποσοστὸ τοῦ συνολικοῦ της ἔργου….

,

Διαβᾶστε ὁλόκληρο τὸ ἄρθρο στὸ : www.e-istoria.com

Πιθανὸν νὰ ἀντιμετωπίσετε πρόβλημα στὸ ἄνοιγμα τοῦ συνδέσμου μέσω τῆς Google chrome

.

.

.

Ἀναδημοσίευσις ἐπιβάλλεται μὲ τὴν αὐτονόητη πάντοτε ἀναφορᾶ στὴν πηγῆ

.

.

.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: